Senzori
Senzori su važan dio moderne tehnologije vozila i predstavljaju ključni element u sistemima kontrole motora. Oni su odgovorni za prikupljanje podataka o stanju vozila i njegovim funkcijama, kao što su brzina, temperature, količina goriva i količina zraka u cilindru. Ovi podaci se koriste za podešavanje rada motora i osiguravanje optimalne performanse i potrošnje goriva.
U modernom motoru, postoji nekoliko vrsta senzora koji su od ključne važnosti za pravilno funkcioniranje i kontrolu rada motora. Evo nekoliko najčešćih senzora:
-
Senzor temperature: mjeri temperaturu ulja motora i služi za kontrolu temperature motora i sprečavanje pregrijavanja.
-
Senzor tlaka: mjeri tlak goriva i zraka u cilindru i služi za podešavanje protoka goriva i zraka u cilindru.
-
Senzor brzine: mjeri brzinu kretanja vozila i služi za podešavanje protoka goriva i zraka u cilindru.
-
Senzor položaja: mjeri položaj klipa i služi za podešavanje rada motora.
-
Senzor kisika: mjeri količinu kisika u izduvnim gasovima i služi za podešavanje rada motora.
-
Senzor MAP (Manifold Absolute Pressure): mjeri tlak u usisnom sistemu i služi za podešavanje protoka zraka u cilindru.
-
Senzor lambda: mjeri količinu kisika u izduvnim gasovima i služi za podešavanje mješavine goriva i zraka.
-
Senzor pozicije gasa: mjeri položaj gasa i služi za kontrolu količine goriva koje se ubacuje u motor.
-
Senzor brzine okretaja: mjeri brzinu okretanja motora i služi za kontrolu rada motora.
-
Senzor kam-pozicije: mjeri položaj kam-ležaja i služi za kontrolu rada motora.
Ovi senzori su važan dio moderne tehnologije vozila i igraju ključnu ulogu u kontroli rada motora. Oni prikupljaju informacije o stanju vozila i njegovim funkcijama i koriste ih za podešavanje rada motora i osiguravanje optimalne performanse i potrošnje goriva.
MAP (Manifold Absolute Pressure) i MAF (Mass Air Flow)
MAP (Manifold Absolute Pressure) i MAF (Mass Air Flow) senzori su dva tipa senzora koji se često koriste u automobilskim motorima za mjerenje protoka zraka u usisnom sistemu.
MAP senzor mjeri tlak zraka u usisnom sistemu u odnosu na atmosferski tlak i služi za izračunavanje volumena zraka koji ulazi u cilindre. Ovaj senzor se koristi u sistemima koje nemaju MAF senzor.
MAF senzor, s druge strane, mjeri količinu zraka koja protječe kroz usisni sistem. Ovaj senzor koristi se za mjerenje protoka zraka u realnom vremenu i služi za podešavanje protoka goriva.
Oba tipa senzora su važna za pravilno funkcioniranje sistema ubacivanja goriva u motor i omogućavaju kontrolu količine goriva koja se ubacuje u motor, što rezultira optimalnom performansom i potrošnjom goriva.
Senzor za tlak ulja
Senzor za tlak ulja je važan senzor u modernom motoru koji se koristi za mjerenje tlaka ulja u motoru. Ovaj senzor omogućava kontrolu tlaka ulja, što je ključno za pravilno funkcioniranje motora i sprječava pregrijavanje, oštećenje dijelova motora i drugih problema.
Senzor za tlak ulja koristi se za upozoravanje vozača na niski tlak ulja, što može ukazivati na problem s sustavom za podmazivanje ili drugim dijelovima motora. Osim toga, ovaj senzor također igra ključnu ulogu u kontroli rada motora, pomažući u podešavanju protoka ulja i zraka u cilindrima, što rezultira optimalnom performansom i potrošnjom goriva.
Ukratko, senzor za tlak ulja je ključni dio moderne tehnologije vozila i igra važnu ulogu u kontroli rada motora i osiguravanju njegove optimalne funkcije i sigurnosti.
Lambda (Λ) senzor
Lambda (Λ) senzor je tip senzora koji se koristi u sustavu upravljanja motornim vozilom. Ovaj senzor mjeri koncentraciju ugljikova monoksida (CO) u izduvnom sustavu i omogućava računanje omjera zraka i goriva (stoichiometric air/fuel ratio) koji se koristi u motornom vozilu.
Lambda senzor služi za kontrolu emisije štetnih tvari, poput ugljikova monoksida, ugljičnog dioksida i drugih plinova, koje motor emitira u okoliš. Ovaj senzor također pomaže u podešavanju protoka goriva u motoru, što rezultira optimalnom performansom, potrošnjom goriva i smanjenjem emisije štetnih tvari.
Ukratko, Lambda senzor je ključni dio modernog sistema upravljanja motorom i igra važnu ulogu u kontroli rada motora i osiguravanju zaštite okoliša.
Senzor temperature ulaznog zraka
Senzor temperature ulaznog zraka je tip senzora koji se koristi u automobilskom sustavu za mjerenje temperature ulaznog zraka u usisnom sustavu. Ovaj senzor je važan za pravilno funkcioniranje sustava ubacivanja goriva u motor i omogućava kontrolu količine zraka koja ulazi u motor, što rezultira optimalnom performansom i potrošnjom goriva.
Senzor temperature ulaznog zraka također igra ulogu u kontroli rada motora, omogućavajući da kompjuter upravljanja motorom podešava protok zraka i goriva u cilindrima, što rezultira optimalnom performansom i potrošnjom goriva.
Ukratko, senzor temperature ulaznog zraka je ključni dio moderne tehnologije vozila i igra važnu ulogu u kontroli rada motora i osiguravanju njegove optimalne funkcije i sigurnosti.
Problemi koji se mogu pojaviti sa senzorima u motoru
Postoje različiti problemi koji se mogu pojaviti sa senzorima u motoru, uključujući sljedeće:
-
Loša kalibracija: Senzori ponekad mogu biti kalibrirani pogrešno, što dovodi do pogrešnih informacija koje se šalju kompjuteru upravljanja motorom.
-
Kvarovi senzora: Senzori se ponekad mogu oštetiti ili isprazniti, što može dovesti do pogrešnih informacija koje se šalju kompjuteru upravljanja motorom.
-
Loši spojevi: Loši spojevi ili prekidi u električnom krugu mogu uzrokovati probleme sa senzorima, što može dovesti do pogrešnih informacija koje se šalju kompjuteru upravljanja motorom.
-
Kontaminacija: Senzori se ponekad mogu začepiti ili kontaminirati, što može dovesti do pogrešnih informacija koje se šalju kompjuteru upravljanja motorom.
Kada se pojave problemi sa senzorima, to može dovesti do problema s performansom motora, povećane potrošnje goriva, problema s emisijama štetnih tvari i druge probleme. Stoga je važno redovito provjeravati stanje senzora i popravljati ih u slučaju kvara ili oštećenja.