Freevalve

Freevalve je švedska tvrtka koja je razvila inovativnu tehnologiju upravljanja ventilima u motorima s unutarnjim izgaranjem. Uobičajeni motori s unutarnjim izgaranjem koriste klasično bregasto vratilo koje kontrolira otvaranje i zatvaranje ventila. Međutim, Freevalve sustav koristi elektrohidraulički aktuator za kontrolu svakog ventila, što omogućuje precizno upravljanje ventilima tijekom cijelog ciklusa izgaranja.

Prednosti Freevalve tehnologije uključuju povećanu snagu i učinkovitost motora, smanjenu potrošnju goriva i emisije štetnih plinova, smanjenu buku i vibracije motora, te fleksibilnost u prilagodbi rada motora različitim uvjetima i zahtjevima.

Osim u automobilskoj industriji, Freevalve tehnologija se može primijeniti u različitim područjima, kao što su marine, zrakoplovstvo, industrija i energetika. Freevalve tehnologija se još uvijek nalazi u razvojnoj fazi, ali se već koristi u nekim konceptnim automobilima i prototipovima motora.

Freevalve tehnologija

Freevalve tehnologija

Freevalve tehnologija se sastoji od tri osnovna elementa: ventila, elektrohidrauličkog aktuatora i softverskog sustava upravljanja. Svakom ventilu u motoru je dodijeljen pojedinačni elektrohidraulički aktuator koji ga kontrolira tijekom cijelog ciklusa izgaranja. Aktuator se sastoji od elektromotora, hidrauličkog sustava i elektronike za upravljanje.

Softverski sustav upravljanja je srce Freevalve tehnologije. On omogućuje preciznu kontrolu rada motora na temelju različitih ulaznih parametara, kao što su brzina vozila, opterećenje motora, temperatura, okolina i drugi čimbenici. Sustav upravljanja prilagođava parametre rada motora u realnom vremenu kako bi se postigao optimalan učinak i najmanja moguća emisija štetnih plinova.

Jedna od glavnih prednosti Freevalve tehnologije je njena sposobnost za različite načine rada motora. Na primjer, moguće je optimizirati rad motora za povećanje snage, poboljšanje učinkovitosti, smanjenje emisija, ili za bilo koji drugi specifični cilj. Osim toga, moguće je promijeniti vrijeme otvaranja i zatvaranja ventila kako bi se prilagodio rad motora različitim vrstama goriva i drugim parametrima.

Freevalve tehnologija ima potencijal za značajne poboljšanja u performansama i ekonomičnosti motora. Međutim, njen razvoj i primjena uvelike ovise o suradnji s drugim proizvođačima i dobavljačima motora, što može predstavljati izazov u industriji koja je tradicionalno konzervativna u uvođenju novih tehnologija.

 

Freevalve tehnologija još uvijek je u fazi razvoja i nije u širokoj primjeni u serijskim automobilima. Međutim, Freevalve surađuje s nekoliko automobilskih proizvođača i dobavljača motora u razvoju prototipova motora i konceptnih automobila s Freevalve tehnologijom.

Jedan primjer konceptnog automobila koji koristi Freevalve tehnologiju je konceptni automobil Koenigsegg Gemera, koji je predstavljen 2019. godine. Gemera je hibridni automobil s pogonom na sve kotače, a pokreće ga 2,0-litreni trocilindrični motor s Freevalve tehnologijom. Prema tvrtki Koenigsegg, motor je sposoban proizvesti 600 KS i 600 Nm okretnog momenta, uz smanjenje emisija i povećanje učinkovitosti u odnosu na klasične motore.

Osim Koenigsegga, Freevalve tehnologija se također koristi u nekim drugim konceptnim automobilima i prototipovima motora koje razvijaju različiti proizvođači i dobavljači motora.

Ova tehnologija ima potencijal za značajna poboljšanja u performansama i ekonomičnosti motora. Primjerice, moguće je optimizirati rad motora za povećanje snage, poboljšanje učinkovitosti, smanjenje emisija, ili za bilo koji drugi specifični cilj. Osim toga, moguće je prilagoditi vrijeme otvaranja i zatvaranja ventila kako bi se prilagodio rad motora različitim vrstama goriva i drugim parametrima.

Freevalve tehnologija također može smanjiti složenost i masu motora, jer eliminira potrebu za nekim dijelovima tradicionalnih ventila i reduciranjem broja pokretnih dijelova. To može doprinijeti poboljšanju pouzdanosti i trajnosti motora.

Uz konceptni automobil Koenigsegg Gemera, Freevalve surađuje s drugim proizvođačima i dobavljačima motora u razvoju prototipova motora i konceptnih automobila s Freevalve tehnologijom. Tvrtka također istražuje mogućnosti primjene tehnologije u drugim područjima, poput motora za brodove i generatora.

ECU

Auto kompjuter, poznat i kao ECU (Engine Control Unit), je računalni sustav u modernim vozilima koji kontrolira i upravlja raznim aspektima rada motora i drugih sustava vozila.

Rotary motor

Rotary motor je motor s unutarnjim izgaranjem koji se sastoji od rotora koji se okreće u stacionarnom kućištu. Ovaj motor je također poznat kao Wankelov motor, po njegovom izumitelju Felixu Wankelu.

Pranje auta

Pranje auta je postupak kojim se uklanja prljavština, prašina i ostaci različitih nečistoća s površine automobila.

Dvotaktni motor

Dvotaktni motor je jedna od najstarijih vrsta unutarnjih sagorijevajućih motora i ima dugu povijest razvoja i primjene.

Freevalve

Freevalve je tehnološka tvrtka koja se bavi razvojem inovativne tehnologije ventila za motore. Umjesto tradicionalnih mehaničkih ventila koji se otvaraju i zatvaraju u određenim intervalima

DPF

Diesel Particulate Filter (DPF) je ključna komponenta u dizel motorima koja ima za cilj smanjiti izlaz particulata iz dizel motornih ispušnih plinova.

Amortizeri

Auto amortizeri su ključni dio sustava ovjesa na vozilima, a njihova funkcija je apsorbiranje udara od ceste i održavanje stabilnosti i udobnosti vožnje.

Klima

Klima sustavi na automobilima mogu poboljšati udobnost i sigurnost vožnje, osobito u uvjetima ekstremnih temperatura. Međutim, kako bi ti sustavi ostali učinkoviti i dugotrajni, važno je redovito provjeravati i održavati